about Rara

My photo
N U R H A F F E Z A H .Just call me Rara :) thanks .

Thursday 27 October 2011

Ejaan nama sangat penting!


Ejaan nama ni sangat penting.Kenapa?Sebab kalau ejaan salah.Susah jadinya.Betul tak.Lagi lagi kalau membabitkan hal hal yang besar.

Apa korang rasa kalau ejaan nama korang tu salah.Mesti lah geram kan.

Contoh nama aku.Sepanjang aku hidup ni.Setiap tahun ada je orang yang salah eja nama aku.

# 1) SITI NURHAFEEZAH
# 2) SITI NURFAIZAH
# 3) SITI NURHAFAIZAH
# 4) SITI HURHAFFEZAH
# 5) SITI NURHAFFEZZAH
# 6) SITI NURHAFFAEZAH
# 7) SITI NUR HAFFEZAH
# 8) SITI NURHAFIZAH
# 9) SITI NORHAFFEZAH

Banyak kan.Sekarang aku sangat serius dalam ejaan nama aku.Walaupun ianya hanya ditulis dalam nota.

Banyak dah sijil sijil aku yang salah ejaan.Sijil akademik,kokurikulum.Agaknya setiap kali orang nak tulis nama aku,aku kena tunjuk IC =="

Jadi,ambil berat tentang ejaan nama masing masing.