about Rara

My photo
N U R H A F F E Z A H .Just call me Rara :) thanks .

Friday 28 October 2011

Patah seribu




Bagi korang yang baru putus atau dah lama putus tak kisah lah.Memang lah sedih.Betul tak?Okey aku bagi korang dengar lagu kat atas tu.

Kalau korang betul betul paham maksud.Memang korang dapat terima korang dengan bf/gf putus.

Tapi kalau korang sebaya aku.Aku rasa jangan dipikirkan sangat okey.Untuk kebaikan korang juga.

Apa yang berlaku mesti ada hikmah.Sabar itu penting.Mungkin korang tak ditulis untuk bersatu.Betul tak?Tapi korang jangan risau.Setiap manusia yang lahir di dunia dah ditentukan pasangan masing masing.

Percaya!Korang akan jumpa yang terbaik bila dah tiba masanya nanti.Jadi bila putus jangan ingat kehidupan korang pun dah berakhir.

Bila orang baru putus.Memanglah rasa kepala pun jadi tak betul.Jadi aku sarankan korang pergi ke suatu tepat.Yang boleh buat korang tenang.Contoh tepi laut.Atas bukit yang ada taman bunga.

Jangan pula korang pergi buat perkara nagatif bila baru putus.Contoh sebab nak lupakan masalah,korang hisap rokok bagi yang lelaki atau benda benda lain.Kesian ibu ayah yang selama ni dah bagi sepenuh kepercayaan pada korang.

Kalau korang nangis.Memang bagus.Kenapa?Sebab nangis ni boleh keluarkan semua beban masalah yang korang rasa.Nangis ni pun salah satu cara untuk melegakan korang.Ada kalanya tak semua masalah dapat kita cerita kepada orang terdekat.Mesti ada masalah yang kita nak ceritakan tapi benda tu macam tak boleh keluar dari mulut kita.

Okey bukan wanita je yang menangis.Lelaki pun ada masa dia akan menangis.Tapi dia tidak tunjukkan kepada orang.Percaya itu!Mungkin aku akan huraikan lebih dalam tentang ini dalam entri yang akan datang.

Berbalik kepada entri Patah seribu.Ada kalanya biarkan orang yang korang sayang bahagia dengan orang yang dia pilih adalah keputusan yang paling tepat untuk korang dan dia daripada korang terus berharap pada bf/gf korang.Korang lepaskan dia pergi.


p/s : Cinta tu ibarat daun daun pohon.Walaupun hati korang digantung pada tali dengan masa yang lama.Lama lama lepas kena hujan,ditiup angin,kena pancaran cahaya matahari.Ianya akan jatuh kepada   seseorang juga.Paham sendiri lah okey.


Bersambung...