about Rara

My photo
N U R H A F F E Z A H .Just call me Rara :) thanks .

Saturday 22 October 2011

Salah ke wanita pilih kerjaya yang lasak?


Sekali pandang smart jugak wanita jadi lasak.Itu ikut minat lah kan.Sifat lasak atau tak lasak tu datang semula jadi dalam diri.

Bagi korang yang lasak memang aku suka.Kenapa?Tak semestinya perempuan kena lembut setiap masa.Ikut keadaan lah.

Perempuan sekarang dah lain.Dah setanding dengan lelaki.Jadi tak mustahil untuk wanita lakukan kerja kerja sama macam lelaki.

Aku bagi contoh kerjaya sniper.Bagi aku memang rumit kerjaya ni.Kenapa?Sebab memerlukan skill yang mantap.Selain tu jugak kena pandai kawal pernafasan.Mata pun memainkan peranan penting.

Kerjaya sniper antara salah satu yang tersenarai dalam list kerjaya aku.Yelah aku kan suka lasak lasak ni.Tapi rezeki tuhan je yang tahu.Kalau rezeki aku dekat kerjaya sniper ni aku bersyukur.Kalau bukan,mungkin rezeki tu ada dalam bidang lain.


Jadi,tak salah perempuan memilih kerjaya macam ni.Wanita mesti ada pendirian yang kuat.Betul tak?Jangan ikut cakap orang lain.Tapi terima pendapat orang lain tu boleh lah kan.


Sesetengah orang.Kalau tanya dekat parents.Mestilah dia orang tak bagi kerjaya lasak lasak ni.Yelah membahayakan diri katanya.Aku pernah jugak dengar orang cakap.Perempuan ni kalau belajar jauh jauh pun.Nanti dah kahwin tempat nya kat dapur jugak.Betul ke?Entah lah aku pun tak tahu.


Masa depan korang.Pikir yang sesuai okey.Kalau korang pilih kerjaya semata mata kerana terpaksa oleh parents atau sesiapa.Memang korang akan rasa rimas dan setiap hari tu menyeksakan.