about Rara

My photo
N U R H A F F E Z A H .Just call me Rara :) thanks .

Saturday 15 October 2011

Pencuri yang jujur atau Polis yang tak jujur

Aku tak tau kenapa tiba tiba nak buat entri ni.Okey,kalau korang disuruh pilih salah satu korang nak pilih yang mana?Itu korang jawab sendiri lah.Kalau sesape teringat kat satu movie hindi ni.Dye cam punye lah dialog 'pencuri yang jujur atau polis yang tak jujur'.Tak silap aku dhoom2.Aku memang suke cara dia jadi pencuri.Memang ada style.Yelah susah sekarang nak cari pencuri yang perfect macam En.A.
Okey kalau aku,aku akan pilih pencuri yang jujur.Kenapa?Sebab jarang orang dengar pencuri tu jujur.Mungkin pencuri yang jujur ni lagi baik dari polis.Kenapa?Sebab tak semestinya pencuri akan cederakan orang awam,membunuh.Betol tak?.Pencuri yang perfect ni biasanya akan focus kat strategi dye.Lain lah kalu pencuri tu takde benda benda canggih macam En.A tu guna.Mesti kelam kabut time dia nak lari dari polis.Tapi kalau siapa pilih polis yang tak jujur ni tak bagus lah bagi aku.Buat sakit hati je kalau benda yang dah dijanjikan tapi kejap cakap lain pastuh tanya balik cakap lain.Macam dah terbalik pulak kan. 


Jadi kalau sesiapa nak jadi pencuri tu,tolong lah pikir beribu kali.Strategi yang korang nak guna tu dah cukup canggih perfect ke belum?Kalau stategi tu tak secanggih mane pun baik batalkan je niat nak mencuri tu.


Apa apa pun,entri ni bukan untuk menggalakkan sesiapa menjadi pencuri.Cuma pandangan aku tentang tajuk ni.Tapi kalau korang nak buat benda tu jadi menarik,perfect korang kene berfikiran macam En.A.Cool je.Kurangkan bercakap,banyakkan kerja.Maksud aku,benda benda yang baik.