about Rara

My photo
N U R H A F F E Z A H .Just call me Rara :) thanks .

Saturday 15 October 2011

Mandi paling cool


Bagi korang yang tak tahu tu.Mandi ais sangat bagus bila kita tengah demam.Kenapa?Sebab air ais boleh mengembalikan suhu badan kita yang asal.Yelah,bila kita tengah demam tu kan suhu badan makin panas.Siapa boleh tahan kalau demam.

Kenapa perlu gunakan ais?
# 1)Air ais mengesan getaran
# 2)Unsur atom air paling cepat mengesan gema dan paling cepat bergetar
#  3)Air unsur yang paling tepat mengesan ukuran gelombang sesuatu unsur yang lain

Aku pun pernah cuba kaedah ni time demam bulan 5 hari tu.Tak silap aku,aku mandi guna ais tu sebanyak 3 kali dalam sehari.Lepas tu alhamdulillah dalam 1 hari suhu panas demam aku dah turun.Esoknya demam tu dah sembuh.Tapi memang lah,jadik beku aku 1 hari tu.Banyak jugaklah aku masukkan ais dalam air mandi tu.Itu cara akulah nak sembuh cepat punya pasal.

Tapi ni cara yang betul.Mandi ais 1 hari sekali berturut turut selama 3 hari.Kalau tak sembuh jugak gandakan kepada 5 kali selama 5 hari.Kalau tak sembuh jugak gandakan 7 kali selama 7 hari.Dan ni yang terakhir kalau tak sembuh jugak gandakan 9 kali selama 9 hari.Maksudnya sehari tu mandi ais sekali je sampai 9 hari.